Endorsement: manager specializzato 

Catia Caserini 
Supply Chain Manager

Sono stata fortunata ad aver lavorato con Luigi, un Manager che non è interessato solo ai profitti dell'azienda, ma anche alla crescita professionale dei suoi dipendenti. E’ un Manager con idee nuove, con ottime strategie di mercato vincenti, e con una forte mentalità positiva che trasmette sempre al suo team. Sempre attento e con una forte conoscenza del mercato e dei maggiori player. Un professionista con competenze trasversali con il quale mi piacerebbe lavorare nuovamente!

Francesco Franco
Sales&Marketing Manager

In a World where principles and discipline are lacking and shady professionals are boasting themselves with titles and expertises of doubt origin, I could easily state that working with and for Mr Del Giacco has been an authentic human pleasure. There are bosses and leaders and Luigi is doubtlessly someone capable to spot the main qualities in any of his team members fostering and nurturing them letting anyone independent and responsible of his tasks. He let you express you talent, showing on the field what you’re capable of with assessment based merely on KPI and targets. I personally grew a lot under his wings, free to make mistakes and learning from them, free to leave a blue print in the Company. It’s not just a case that the whole team after that experience in Renesola successfully relocated in a multinational realities covering high responsibilities positions. As without trusting your valuable employee you couldn’t ever grow as manager and consequently as Company

Graziano Girotti
Director of Bianco&Bruno Magazine

Con Luigi esiste un rapporto di collaborazione che prosegue da tempo. I suoi approfondimenti per la testata Bianco & Bruno sono sempre originali e competenti. Il suo pregio maggiore è riuscire a mantenere la testa alta per provare a guardare un po' più in là, esercizio cui tutti coloro che sono chiamati a gestire un'azienda dovrebbero dedicarsi con maggiore frequenza. A partire dal sottoscritto. "Contaminazione" è un altro termine che gli si attaglia alla perfezione, sapendo bene che ragionare per compartimenti stagni è l'errore più grossolano che si possa commettere in periodi dove la linea di separazione fra crisi e successo risulta molto sfumata

Elena Baronchelli
AD Tecnoimprese

Luigi è un manager appassionato di innovazione e di change management. Nei progetti in cui abbiamo lavorato insieme, ho apprezzato il suo approccio data driven, che nel caso della start up ci ha aiutato ad impostare la strategia di sviluppo. Sempre positivo e solare è un vero piacere confrontarsi con lui per ricevere vere pillole di saggezza, spero di poter coinvolgerlo ancora in futuri progetti, magari riguardanti il Retail o le reti vendite, ambiti che conosce veramente a fondo.

Fabrizio Pratesi
System Integration Manager

I had the opportunity to work with Luigi during our experience in Site SpA, where I was in charge of engineering and he was responsible for the market strategies and sales of the new LED products. Serious and trained professional, he impressed me for his ability to promote new solutions, adapting to the market needs. Always looking for new goals, he defines and transmits his vision to the team with effectiveness, enthusiasm and positivity, facilitating its achievement.